
NABAVKA ANALIZATORA ZA MJERENJE LEBDEĆIH ČESTICA – PRVI KORAK PREMA USPOSTAVI SISTEMA PRAĆENJA KVALITETE ZRAKA
24 Oktobra, 2025
U NEUMU OTVORENI „DANI BERBE MASLINA U HERCEGOVINI“
26 Oktobra, 2025Ključni izazovi u razvoju turizma i brendiranju destinacija bili su središnja tema jučer održane konferencije „Mediji i turizam – uloga medija u brendiranju turističkih destinacija“. Konferencija, koja je okupila velik broj novinara, turističkih djelatnika i stručnjaka iz područja održivog razvoja turizma, održana je u Parku prirode Hutovo blato, u organizaciji Federalne novinske agencije (FENA), Turističke zajednice HNŽ-a i Grada Čapljina, pod pokroviteljstvom Razvojne banke Federacije BiH.
Sudionici su kroz panel rasprave podijelili iskustva i strategije za jačanje međusektorske suradnje, s naglaskom na ulogu medija u učinkovitoj promociji domaćih turističkih potencijala. Ministar Emil Balavac sudjelovao je u panelu „Ekonomske perspektive i institucionalni izazovi brendiranja destinacija“ u čijem su fokusu bili problemi institucionalne koordinacije i nepostojanja učinkovitih regulatornih mehanizama koji bi omogućili zajedničko djelovanje institucija, turističkih subjekata i medija kako u razvoju tako i u brendiranju turističkih destinacija.
„Podatak da je Grad Mostar prva destinacija koja se pretražuje, dosta govori. Ali, nama je veliki problem što se još nismo odlučili kako želimo razvijati turizam. Previše smo mali da se odvojeno brendiramo, kao regija imamo puno veći turistički potencijal. Svi dijelovi Hercegovine, od Trebinja do Livna, trebaju biti brendirani kao jedinstvena destinacija“, kazao je ministar Balavac, naglašavajući važnost zajedničkog nastupa Hercegovine na turističkom tržištu. Kao pozitivan primjer, ministar je spomenuo Vinsku cestu Hercegovine, koja pokazuje kako koordinirani napori mogu dovesti do konkretnih rezultata u turizmu.

Ministar Balavac istaknuo je i potrebu za prestankom parcijalnih pristupa u razvoju turizma te za razvijanjem regionalne suradnje koja će ubrzati rast sektora. Također je naglasio važnost digitalizacije turističkog sektora, uključujući modernizaciju turističkih procedura i uvođenje preciznih podataka o turistima. „Da bi krenuli u digitalizaciju pružanja usluga u sektoru trebamo smislenu strategiju. Vjerujem da smo došli do prekretnice, ali i dalje muku mučimo pri sakupljanju podataka, pravimo greške sa zakonima koji parcijalno rješavaju probleme ili ne prikazuju realno stanje. Vrijeme je da podaci o turistima i turističke prijave budu dostupni uz nekoliko klikova jer to je ključ za povećanje konkurentnosti“, istaknuo je ministar Balavac.
Uz ministra Balavca, na panelu su sudjelovali i Dalibor Milinković, izvršni direktor Razvojne banke FBiH, koji je istaknuo važnost financijske podrške razvoju turističkih projekata, te Bahrija Umihanić, predsjednik Nadzornog odbora Međunarodnog aerodroma Tuzla, koji je naglasio važnost povezivanja zračnih luka i turističkih destinacija.
Iako Federacija BiH ima jasnu strategiju razvoja turizma, njezinu provedbu usporavaju institucionalna ograničenja i nedostatak koordinacije, zaključak je panela „Ekonomske perspektive i institucionalni izazovi brendiranja destinacija“. Naglašena je potreba za jedinstvenim pristupom u razvoju turizma u Hercegovini, pri čemu će suradnja između institucija, medija i turističkog sektora biti ključ za izgradnju prepoznatljivog i konkurentnog turističkog brenda Hercegovina.





